Voordelen van EMS

AFVALLEN

✔ stimuleert de doorbloeding en de stofwisseling
✔ helpt vetpercentage en totaal gewicht te verminderen
✔ verbetert de huid en de lichaamscontouren

Zonder grote inspanning of transpiratie kunnen spierweefsel, bindweefsel, doorbloeding
en stofwisseling tegelijkertijd worden gestimuleerd.
De opbouw van spierweefsel en de afvoer van vet nemen toe terwijl cellulitis wordt bestreden.
Het lichaam krijgt mooiere contouren de huid wordt strakker.

KRACHT EN PRESTATIETRAINING

✔ vergroot de maximale spierkracht en spieropbouw
✔ vergroot de bewegingssnelheid en conditie

De electricische impulsen van de Miha Bodytec zorgen voor sterkere en intensievere spiersamentrekkingen
dan bij een normale conventionele training. Met de Miha Bodytec kunnen spieren hierdoor sneller opgebouwd
en beter definieeerd worden. Zowel in de topsport als in recreatiesport kan de Miha Bodytec snel en zichtbaar resultaat opleveren.
Alleen of als aanvulling op andere trainingsmethoden. In tegenstelling tot veel andere EMS apparatuur worden spiergroepen
niet plaatselijk maar bipolair gestimuleerd en worden ook de dieper liggende spieren geactiveerd.

GEZONDHEID

✔ helpt spieren weer op te bouwen na tijdelijke inactiviteit
✔ helpt pijn te verlichten bij bijvoorbeeld rugklachten
✔ helpt zwakke bekkenbodemspieren te versterken

Spierstimulatie met elektroden kan gebruikt worden bij herstel en ter preventie van spierspanning problemen en rugpijn.
De EMS training draagt hieraan bij door het versterken en beter in balans brengen van spieren.
De elektrische impulsen trainen ook de dieper liggende stabiliserende spieren,
die met normale trainingsmethodes moeilijker te bereiken zijn.

Na een periode van inactiviteit door gezondheidsklachten of medische ingrepen kan
EMS traing helpen bij het geleidelijk weer opbouwen van de spieren.
Afzonderlijke spiergroepen kunnen hierbij doelgericht gestimuleerd of juist ontzien worden.
De workout kan hierbij ook passief ( zittend) worden uitgevoerd.

Ook na zwangerschappen kan EMS training een positieve bijdrage leveren door een totale lichaamstraining
waarbij extra aandacht is voor het versterken van de bekkenbodemspieren.
Dit laatste kan helpen bij het voorkomen of verhelpen van incontinentieproblemen.